12 Nisan 2018 Perşembe

Biz adam olmayız

Atlas Global'le ilgili son durumu bildirir, yaşamıma devam ederim arkadaşlar. Bir sonraki yazımda söz güzel şeylerden bahsedeceğim.
Karanlık bulutları dağıtmak istiyorum artık


Atlas Havayollarının bilet işi yeter miktarda canımı sıktı. Budget.air'dan bilet almakla hata yaptığımı söylemiştim. Başka yerlerde yayınladığım yazının altına yazdıkları yorumlarla bunun çokça altını çizenler oldu. 
"Sen de oradan bilet almayacaktın? Ucuz bilet için bu tip sitelerden bilet alırsan böyle olur." mealinde bir sürü laf. Enterasan olan bu eleştirileri yapanların kendi sitelerinde "Nasıl ucuz bilet bulursun konulu!" onca blog yazısının bulunması. Yazının başında da zaten onlarca kez, "Ben yaptım, siz yapmayın, buradan bilet almayın." cümlesini sıkça tekrarlamıştım. 

İkinci konu da "Atlas'ın bu biletlerin bedelini ödemek zorunda olmadığı gibi bir yaklaşımla" yaklaşan arkadaşlara verecek cevabım. TamamBen bu bileti Budget.com'dan almış olabilirim. Gel gör ki bu site buradan sattığı biletten sadece bir komisyon aldı. Benim benim uçmadığım ama ödediğim biletimin parası (Şaka değil 5500.00 TL den bahsediyorum) nerede
Ben size cevap vereyim: Elbette Atlas Global'in cebinde. O yüzden Atlas global benim biletimden de paramdan da uçuşumdan da sorumlu. 

Olayları kısaca toparlamam gerekirse. 
🔴 İnsanların kendi başlarına bir şey gelirse konu çok önemli. Yok, başkalarının başına gelmişse hemen konuyu başka yöne çekiyor. Şöyle diyor: Ama sen de oradan bilet almasaydın! Bu cümlenin  farklı bir versiyonu, otobüste şort giydi diye hiç tanımadığı biri tarafından yumruklanan kıza söyleniyor. Ama o da öyle tahrik edici şekilde giyinmeseydi. Ya da kocasından dayak yiyen kadına, "Ama o da çok cevap veriyor kocasına!" Dayak atanın, adam dolandıranın hiç suçu yok yani.
Ben bu örnekleri sabahlara kadar çoğaltarak anlatabilirim.
🔴 Atlas Havayolları o biletleri vermek zorunda olmasaydı bana vermezdi. Kesin olarak söylüyorum. Biletleri alana kadar canım çıktı. İşimi, gücümü bırakıp hakkım olan biletlerin peşine düştüm. 
🔴 Bir de "Ben bugüne kadar tüm dünyayı gezdim. Her şeyden memnunumcular var." Buradaki yorumun sebebi bizim kendisine, "Ay, sen ne süper kadınsın! Demek bütün dünyayı gezdin. Keşke biz de gezebilseydik." yorumunu yapmamız. İyi de bana ne senin bütün dünyayı gezmenden? 
🔴 "Körler, sağırlar birbirini ağırlar gezi blogları" şeklinde bir grup oluşmuş. Herkesi katmıyorum bu grubun içine ama büyük grup bunun içinde. Dönüp dolaşıp aynı gruplar birbirlerini en iyi blog, en iyi gezi blogu, en iyi bilmem ne seçiyor. Jüri aynı kişilerden oluşuyor, yarışmacılar da keza öyle. Bir sürü hayayolu şirketinden de, özellikle böyle niteliksiz olanlardan, bedava bilet aldıkları için sağıra yatıp, "Aaa, sahiden mi? Hiç duymadım dediğiniz gibi bir şey!" şeklinde yaşayıp gidiyorlar. 
🔴 Son durumum: Bu tipler hiç de umurumda değil. Bloguma reklam almıyorum. Kimseden menfaat peşinde değilim. Çalışıp geziyorum. Yarışmacı arkadaşlara da kendi aralarında yapacakları bir sonraki güzellik yarışmaları için başarılar dilerim.


18 yorum :

  1. Sıkmayın canınızı, aynen dediğiniz gibi başkasının başına gelen ters bir şeyi önemsemez olduk ne yazık ki..
    Biletleri değiştirmiş olmanıza gerçekten sevindim
    Şimdiden iyi tatiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık sıkmıyorum. Hatta canımı sıkmamayı, umursamamayı öğrenmem şart. Ama insanların bu tutumlarını anlamakta güçlük geçiyorum. Her olaya tersten bakıyoruz. Tuhaf geliyor bu halimiz? "Yahu, hırsızın hiç mi suçu yok?" diyesim geliyor tıpkı Nasreddin Hoca gibi. "Nasılsa senin paran, yanarsa yansın.", hatta be hatta "Ohh canıma değsin." yaklaşımını anlamak güç.
      İlginiz için çok ama çok teşekkürler. Kaç gündür bu sıkıntı yüzünden resmen hayattan koptum. Kitap okumaya çalışıyorum. ona bile konsantre olamıyorum. Biletleri aldık ama bir terslik çıkar mı onu bilmiyorum. Kestikleri biletlerin mailini göndermeyen bir firmadan bahsediyoruz ama bana bu çok normalmiş gibi cevap veren insanlar var.
      Neyse, bu konuyla ne kendimin ne de sizlerin canını sıkacağım artık.
      Yarın güler yüzlü bir post yollayacağım. 😃
      Sevgiler

      Sil
  2. Offffff içim şişti yeminle Özlem, ışınlanıp dövmek istedim şu şirkettekileri. Sen nasıl dayındın, azmini ve sabrını seveyim senin ♥

    Körler, sağırlar mevzuuna hiç girmiyorum konu feci derin. Her yerde var maalesef üç maymuncular, bana dokunmayan bin yıl yaşasıncılar maalesef...

    At negatifi üstünden azıcık topraklama yap sen. Kocaman öpüyorum seni. Başlangıç stresli olabilir ama tatil şahane geçecek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün şu negatiflikleri üstümden atmak için işe mi gitmesem dedim bir an. Sonra kendime gülüp, "Hadi be, yürü işine!" dedim ama ödül olarak kahvemin yanında bir dilim üzümlü kek yeme hakkını verdim kendime. Nasılsa bugün haftanın son günü. İnsanlarla dert anlatamıyorsun ona daraldım en çok. Zaten ben budget.com'dan bilet almayın demek için yazdım. Bunu kaç yazıdır anlatıyorum. Bana hâlâ, "Ama Budget'tan bilet almışsın." diyorlar. Budget komisyon karşılığı bilet satıyor nihayetinde. Atlas'ın uçak biletini. Benim param kimin cebinde? diyorum. Kimseden ses çıkmıyor.
      Neyse, umarım bize verdikleri biletler gerçekten bilettir de yaptırdığımız Amsterdam otel rezervasyonu da haşırt olmaz :)
      Ee, burası böyle bir ülke deyip kabullenmeye çalışıyorum. Olmuyor :)
      Önemli not: Elbette konuşurken sabırlı falan değildim. Arada sinir krizi geçirdiğim de oldu.
      Öperim çok.

      Sil
  3. Az uz para mı, neden işin peşini bırakacakmışsın ki? Bu kraldan çok kralcılar yüzünden işler iyice zorlaşıyor zaten, herkes hakkının peşine düşüp, böyle olaylar olduğunda başına iş gelmeyenler de tavır alsa bak bakalım yapabiliyorlar mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ama nerede?
      "Atlas Global'e biletleri verdiği için teşekkür edin." diyor biri. Çünkü başka bir yerden almışsınız Atlas'ın biletini. Tamam da Atlas Global daha fazla yerden, daha fazla bilet satmak için bu biletleri belli bir komisyon karşılığında bu firmalara satması için vermiş. Adamlardan da benim verdiğim biletin parası 5500.00 TL'yi almış. Biletler değiştirilebilir, ertelenebilir kategoride. Kaldı ki Atlas Global de vermem demiyor. Sadece vermemek, üstüne yatmak için başka numaralar çekiyor. Yasal olarak bu biletleri vermek zorunda olduğunu çok iyi biliyor. Zaten son noktada verdi biletleri. Mecburiyetten.
      Ben sadece bu konuşanları anlamıyorum. Ahkam kesip, "Ohh olsun, benim param değil ya, inşallah yanar." durumunu anlayamıyorum. Aslında anlıyorum da o kelimeleri kendi vatanımdan insanlara söylemek istemiyorum.
      Şimdi sahiden bu olayları unutmak ve zaten kısa olan hayatımızın keyfini sürmek istiyorum.
      :)

      Sil
  4. Biletleri değiştirmiş olmanıza sevindim.İyi gezmeler başkalarının ne dediğini umursamayın.Size güzel geziler .Keyfini çıkarın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah. Hafta sonu otel rezervasyonunu da yapacağız. Umarım dediğiniz gibi başka bir terslikle karşılaşmadan şu seyahati yaparız :)
      Çok teşekkürler

      Sil
  5. Özlem gerçekten çok üzücü yaşadıkların. Ama tüm bu tatsızlıkların enerjini almasına, seni sevdiğin şeylerden koparmasına izin verme daha fazla. Yaşadığımız günlerde, ne yazık ki insanlar çok fazla bencil. Kötülük, bizler gibi samimi yaşayanların anlayabileceği ve kendini masumca savunabileceği boyutta değil ne yazık ki. Hayatının geri kalanında, karşılaşma olasılığın olmayacak hiç bir insanın söyledikleri, yaptıkları olmasın umurunda. Biletlerin elinde mi şimdi, elinde... Kaldığın yerden yola devam o halde.
    Tüm sevgimle kucaklarım seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna bugün öğlen kahvemi içerken bir cevap yazmıştım ama işyerinde internet gitti. Pek tabii daha yayınlayamadan benim cevap da. Olsun. Şimdi evdeyim ve nihayetinde cuma gecesindeyiz. Cumanın ardından gelen gün cumartesi olunca insana hayat çok güzel geliyor. Keşke haftanın her günü cumartesi olsa :)
      Aslına bakarsan şu bilet olayı beni çok gerdi, çok sinir etti. Diğer taraftan yorumlara da sinir oldum. Neyse aynı şeyleri tekrar edip seni de kendimi de daha fazla germeyeyim. Alınan kararlar şunlar: 1) Sahiden bana ne başkalarının saçma yorumlarından. 2) Çok sevenler gidip Atlas'tan bilet alabilirler. 3) Budget'tan bilet alma! 4) Pahalı bilet alıyorsan, seyahat sigortası da yaptır.
      :)
      Ders almayı biliyorum Allahtan :)
      Evet, kaldığımız yerden yola devam edeceğiz. Umarım Amsterdam'a gidebiliriz :)

      Sil
  6. Biletleri hallettiğine çok sevindim, ne kadar sıkıntılı bir dönem olduğunu tahmin edebiliyorum. Resmen depresyon sebebi. Giden para 3 kuruş değil sonuçta üstüne su içilecek, bir de enayi yerine konmak var.
    Şurdan aldın, burdan aldın, şu oldu, bu oldu. Ortada saçma bir durum, ticari ahlak sorunu var neyin savunmasını yapar ki kraldan çok kralcılar. Gölge etmeyin yeter. Her konuda yapıyorlar ne yazık ki bunu, en yakınların bile. En başta ben küçükken annem yapardı, birinden şikayet etsem kimbilir sen ne yaptın derdi rahmetli, hiç haklı olamadım indinde :)Empati yok insanlarda, egoları tavan yapmış, menfaatleri de. Neyse tıka kulağını sağın solun lafına, zor oldu ama halloldu sonuçta. Bundan sonra yoğurt üflenerek yenecek demek ki :) Öpüyorum canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiştim, vallahi gaz yaptı :)
      Ama dediğin gibi çok da üzülecek bir şey yok; zira ülkenin kumaşı bu.
      Az sonra cuma gecesi ateşine bırakacağım kendimi. Taze pişmiş kekimizi alıp yan komşuya çaya gideceğiz. Kendisinin anlatılacak iki haftalık bir çin seyahati var :)
      Seyahat hikayelerine doğru koşarak gidiyorum yani :=
      Öperim çoook.

      Sil
  7. Valla okurken ben şiştim ve sinir oldum seni düşünemiyorum bile özlem'cim. Ayrıca istersen ödediğin para 10 TL olsun, sen alacağın hizmetin bedelini önceden ödemişmisin, ödemişsin onlar da hizmeti en iyi şekil de vermek zorundalar.
    Allah nasıl biliyorsa öyle yapsın şu çemkiren, bilmeden konuşan yazan ve dengesiz bloggerları....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi on lira olsaydı pek umursamayacaktım bir an, bu çektiklerimi düşününce.
      Ama hemen ardından geçen gün yemek yediğim bir fast-food restoranında fiş vermeyen ve bu sebepten para üstümü 2 lira eksik veren kıza, para üstünü üç kez saydırıp, ardından şimdi fişimi verin lütfen dediğimi anımsadım :)
      Allahım, sinir oluyorum usulsüz her şeye, hakkımın yenmeye çalışılmasına ve bize aptal gibi davranılmasına.
      Hani ülkeden çekip gidenlere kızıyor ya insanlar bu ülke bizim terk etmemek lazım diye, ben aynı fikirde değilim. Yani bir ömrümüz var ve böyle tüketiyoruz ya ona çok acıyorum. Buluşma ayarlaması için çok teşekkürler Gülşah. İlgilendiğin için çok teşekkürler canım.
      Öperim çoook.

      Sil
    2. Ben 5 kuruş bile kalsa söylüyorum kasiyere. Çünkü onlar insanca davranıp " bozuk yok"deme zahmetine katlanmıyorlar ki boxuk da olması gerekir diyi düşünüyorum, o zaman bende farkında olduğumu belirtip soruyorum.
      Ve haklısın bazen gitmek istiyorum bende... o kadar yoruluyorum ki dışarı çıkınca bazı insanların saygısızlığından...
      Ne demek canım, umarım Mayıs ayında toplanabiliriz. :)
      Bende çook öperim. :)

      Sil
    3. Aynen :) Ama paramızın hesabını sormak bizim toplumumuzda çok ayıp biliyorsun :)
      Millet para diye önüne gelen herkese kazık atıyor ama sen paranın hesabını sorarsan ayıplanıyorsun. Garip bir toplum işte. :) Ne yapalım? Kumaş bu Gülşahcım.

      Sil
  8. Hakkını arama konusunda da, siteminde de haklısın. Boş ver gereksiz insanları, anlamadan saçma sapan konuşan o kadar çok ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi. Herkes her konuda konuşuyor, hatta konuşmak için konuşuyor. Kesinlikle bu insanları görmemezlikten gelmeyi öğrenmem gerekiyor. Nasıl olacak bilmiyorum ama! Kırklarımda hâlâ bu konuyla uğraşıyorum. Geç mi anlıyorum ne? :)

      Sil