Avustralya Gezi Notları-4 Melbourne

Kısa başlıklarla benim Melbourne ‘ümü görmeye ne dersiniz? Melbourne ‘de en çok neleri sevdiğimi paylaşıp sonra bir arabaya atlayıp okyanus kenarında seyahate çıkmaya hazırlanıyorum.

• Kendi çapımda bir bibliyomanyak olduğumu düşünürsek Melbourne şehrinin kütüphanesini çok sevdiğimi söylemem de bir sakınca yok. İşte, State Library Victoria
Melbourne Kütüphanesi
  • Açıkçası irili ufaklı başka kitapçıları var mıdır bilmiyorum ama ben içine girdiğim Dymocks Bookstore’u çok sevdim. Geniş bir alana yayılmış, içinde hem çok güzel hediyelikler var, hem de bir dolu kitap, defter. Merak edenler için adresi burada: Dymocks.
Melbourne Kitapçıları

Melbourne ‘deki Sahil Bölgesi

• Bizim Melbourne seyahatimiz iki aşamalı oldu. Birinci kısmında iki gece Melbourne’de konakladık. Ardından Great Ocean Road için yollara düştük. Okyanus kenarında iki gün boyunca yol aldık. Ardından Melbourne’e tekrar geri döndük. Avustralya Günü’nü yakaladık. Sokaklarda geçit yapan değişik ülkelerden insanları seyrettik. Ve bir gün yola çıkıp St. Kilda Bölgesine ve St.Kilda Sahiline gittik. Sanırım Melbourne’e gerçek anlamda aşık olmam bu sahili görmemle gerçekleşti.
St. Kilda Sahili
  • Pazar yerlerini her zaman sevdim. Melbourne’de de özellikle gitmek istediğim bir pazar vardı: Queen Victoria Market. Fakat ne yazık ki oraya gitmeyi başaramadık. Zamanımız denk düşmedi. Eminim çok güzeldir. O yüzden Melbourne’e gideceklere, eğer benim gibi çarşı-pazar seviyorlarsa Queen Victoria Market’e gitmelerini öneririm. Biz orası yerine kaldığımız otele çok yakın ve çok güzel olan başka bir pazara gittik: South Melbourne Market.
Melbourne Marketleri

Pazarın içinde çok güzel dükkanlar, nefis mangoların olduğu tezgahlar, insanı eve gidip arkadaşlarını yemeğe davet etmeye özendirecek sebzeler, et tezghları falan var. Biz Kuzey’le tazecik istiridyelerden  denedik.

Melbourne ‘de Yemek

Avustralya’da yemek olayı konusunda pek başarılı olamadık. Çocuklarla tatilde böyle oluyor zaman zaman. Pek meşhur yemekleri var mı bilmiyorum. Fish and Chips İngiltere etkisindeki bir deniz ülkesi için en favori yemek. Biz de burada 3-4 kez denedik. Bazılarımız (mesela Selçuk) yediği fish&chips’i pek beğendi ama bana sorarsanız, ki ben yemek konusunda daha güvenilir bir otoriteyim, yediklerimizin hepsi fazla kötüydü. Çok fazla yağ çekmişti. Oldum olası kızartmalara fazla yanaşmam ama burada yaşadığım tecrübeler haklılığımı ortaya koydu. Ben yemek yediğimiz yerler arasında en çok Brunetti’yi sevdim. Aslında burası tatlılarıyla ünlü bir yer. Envai çeşitte tatlı var. sahiden insanın aklı karışıyor ve tatlılar çok lezzetli ama en çok restoranın içindeki taş fırında pişen pizzalar güzel ve kendi salatanızı kendiniz oluşturabiliyorsunuz. Haberiniz olsun.
Melbourne 'de İtalyan Yemeği
Melbourne ‘de İtalyan Yemeği
Fotoğraf: Buradan

Burası şehir içinde gezidğimiz ilk pasaj. İnsan içine girince bir zaman tüneline girmiş gibi hissediyor. Üstü camlı tavanından ışık pasajın içine doluyor ve renkler canlanıyor sanki. Güneşli bir havada pasajın serinliğine attık kendimizi ama bana yağmurlu bir havada buraya sığınmak da çok güzeldir gibi geldi.

Melbourne Pasajlar
  • The Block Arcade içindeki çay salonu Hopetoun Tea Rooms‘u unutmamak şart. Önünde her daim uzun bir kuyruk oluyor. kuyruğu göze alırsanız, ki alın bence, vitrinden insanı cezbeden bir tatlı seçebilir ya da öğle yemeğini burada yiyebilirsiniz. Bir bardak çay da pek fena bir fikir değil çünkü kendinizi çok aristokrat bir ortamda bulacaksınız. Victoria Dönemi filmlerinden birine girip kendinizi o zamanın kadınları gibi hissetmek için bir fırsat size.
Hopetoun Cafe
  • Köpüklü, insana kendini prenses gibi hissettiren içeceklerin dışında ne seviyoruz: Birayı. Ben çok seviyorum. Sizleri bilmem. Hele ki hava sıcaksa, şöyle bir patates kızartmasının yanında buz gibi bir biraya asla hayır demem. (Evet, bira varsa patetes kızartmasına evet!) Burada de pek havalı, pek kadınsı bir bira buldum. Daha doğrusu Berfu önerdi. Kalorisi az ama pek lezzetli bir bira kendisi. İsmi de pek güzel: Pure Blonde.

Avustralya Birası

Blog yazılarımdan e-posta ile haberdar ol

Yorum yazmak için tüm yorumların altındaki alanı kullanabilirsiniz.

Avustralya Gezi Notları-4 Melbourne” yazısında 4 düşünce

1. Leylak Dalı diyor ki:

Yaa blogun yeni hali hayırlı olsun, pek güzel olmuş ama son yazıya yorum bırakamadım, beceremedim mi sen mi yorumu engelledin bilemedim o yüzden buraya yazayım bari dedim. Sabırsızlıkla yeni yazıları bekliyor ve seni kucaklıyorum…

2. Yasemen Myblog42 diyor ki:

Denir ya biz de gezmis gibi oluyoruz diye, tam da o hisler icindeyim, oralari bir gun gorme sansimiz olur mu bilmiyorum ama boyle seninle gezmek cok guzel ☺️

Bu arada Kuzey ne kadar buyumus, yillar once blogunu ilk kesfettigim zamanlardaki halini dusununce. Neyseki biz hic yaslanmiyoruz ??